تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی .

تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی

ترمیم دندان

 

دندانپزشک مسئول حذف پوسیدگی ها، جبران شکستگی ها، رفع نواحی بد رنگ و یا بدشکل در تاج دندان ها با ابزار و تجهیزات دندانپزشکی است.

 دندان ها به دلایل مختلف از جمله عدم رعایت بهداشت ممکن است دچار پوسیدگی شوند. البته عوامل دیگری مانند ژنتیک، ردیف نبودن دندان ها و تغذیه نامناسب نیز در ایجاد پوسیدگی موثر است.

زمانی که دندان پوسیده می شود ترکیب شیمیایی آن دچار تغییر گشته، نرم و سست می شود و محلی جهت تجمع میکروب می گردد. در صورت درمان نشدن، دندان دچار تخریب شده و از دست می رود.  هرچه میزان از بین رفتن بافت دندان کمتر باشد، درصد موفقیت ترمیم دندان بیشتر و احتمال عود پوسیدگی آن کمتر می شود.

تا هنگامی که پوسیدگی به پالپ دندان نرسد، می شود دندان را بدون درمان ریشه یا همان اندودانتیکس با استفاده از مواد ترمیمی مختلف مثل کامپوزیت ترمیم کرد. پس بهتر است هرچه زودتر دندانهای پوسیده را پر نموده تا پوسیدگی به عصب نرسد.

چه زمانی دندان ها نیاز به ترمیم دارند؟

به طور کلی پوسیدگی دندان ها را به 7 مرحله ی شماره گذاری شده دسته بندی می کنند:

1-دندان کاملا سالم

2-اولین  تغییرات قابل مشاهده مینایی

3-تغییرات واضح در سطح مینای دندان

4-تخریب مینا بدون درگیری عاج

5-عاج درگیر شده بدون حفره دار شدن دندان

6-درگیری عاج به همراه حفره

7-یک پوسیدگی وسیع با عاج قابل مشاهده

که به طور کلی شماره 5 به بعد دندان نیاز به ترمیم دارد ولی در مورد شماره 3 و 4 دندانپزشک با توجه به شرایط پوسیدگی که آیا یک پوسیدگی فعال و درحال پیشرفت می باشد یا غیر فعال است تصمیم به ترمیم می گیرد.

پایا مدیکال مرجعی کامل برای تجهیزات دندانپزشکی و خرید تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی می باشد.

 

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۱:۰۹ توسط:p1a2 موضوع: نظرات (0)