تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی .

تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی

رادیوگرافی دندان

دندانپزشکان، استفاده از دستگاه رادیوگرافی را به دلایل بسیاری مانند پیداکردن ساختارهای مخفی دندان، توده های بدخیم یا خوش خیم، از دست دادن استخوان و حفره و مشخص کردن پوسیدگی های دندان توصیه می کنند.
تقریبا همه افرادی که نزد دندان‌پزشک رفته‌اند، تجربه گرفتن عکس از دندان‌هایشان را دارند. در دندانپزشکی نیز مانند سایر رشته‌های پزشکی از ابزار و تجهیزات مخصوص مانند تجهیزات تصویربرداری برای کمک به تشخیص بیماری یا آسیب دندان استفاده می‌شود. عکس‌ها در تعیین وجود و وسعت حفره یا پوسیدگی‌های دندان به کار می‌آیند.

با عکس رادیوگرافی می‌توان فساد و پوسیدگی دندان را حتی زمانی که مینا هنوز سالم به نظر می‌آید، تشخیص داد، به ویژه وقتی پوسیدگی بین دندان‌ها مخفی شده یا زیر خط لثه باشد. از این رو جزو تجهیزات دندانپزشکی بسیار مهم و ضروری برای تشخیص مشکل و معاینه دندان می باشد.

پلتفرم دیجیتال پایا مدیکال آماده خدمت رسانی به دندانپزشکان جهت خرید بی واسطه از شرکت های عرضه کننده ابزار و تجهیزات دندانپزشکی می باشد.

برای گرفتن عکس رادیوگرافی می‌توان از فیلم‌های سنتی یا فناوری دیجیتال استفاده کرد. روش عکس برداری سنتی این گونه است که بخش کوچکی از فیلم در دهان و نزدیک دندان‌ها قرار می‌گیرد و شما برای نگه داشتن فیلم با دندان‌های خود روی پوشش کاغذی فیلم فشار می‌آورید. سپس دستگاه را روی دندان تنظیم کرده و اشعه می‌دهند. تصویر دیجیتال بلافاصله آماده می‌شود و ظهور فیلم‌ رادیوگرافی هم چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد.
به هر شکل که عکس گرفته شود، تصویر حاصل به دندان‌پزشک شما در تعیین اقدام مناسب کمک شایانی خواهد کرد. میزان اشعه‌ای که در خلال رادیوگرافی سنتی ساطع می‌شود، بی‌‌‌نهایت ناچیز است و مقدار اشعه به کار رفته برای گرفتن عکس دیجیتال حتی از این هم کمتر است. با این وجود هیچ‌کس نباید بیش از مقدار لزوم در مواجهه با اشعه قرار گیرد. در مورد اینکه چند وقت یک‌بار باید عکس بگیرید با دندان‌پزشک خودتان مشورت کنید. به عنوان اقدامی برای جلوگیری از دریافت اشعه‌ای بیش از حد، به شما رپوش سربی داده می‌شود که از سینه تا پایین شکم را می‌پوشاند.

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۱:۲۲ توسط:p1a2 موضوع: نظرات (0)